Supply Chain Management

Vandaag is het geheim van een succesvolle supply chain niet alleen gebaseerd op efficiëntie. Het volstaat ook niet om alleen maar te focussen op de interne processen, zonder buiten de traditionele muren van de organisatie te durven kijken. Lean Supply Chain Management heeft als doel alle verliezen te elimineren, en dit in de totale waardeketen. Van leverancier tot eindklant. Op die manier kan je als bedrijf heel snel een antwoord bieden op de huidige sterk gefragmenteerde & complexe klantenvraag. Denken we maar aan de huidige trends rond customization & digitalisatie.

Nederlands

Sales&Operations Planning: roeien richting Supply Chain Excellence

Stel je voor dat je in een roeiboot zit samen met een paar collega's van andere afdelingen van je organisatie. Jijzelf bent van Operations, een andere collega is van Sales, nog een andere van Finance. Jullie weten allemaal wat het ultieme doel is: de visie & missie van het bedrijf. Echter de weg ernaartoe is op meerdere manieren mogelijk. Je moet je maar eens voorstellen dat er geen standaard werkafspraak bestaat in jullie roeiboot die aangeeft op welk moment we moeten roeien en eventueel bijsturen.

Nederlands

Van Geloven

 

“Stanwick heeft ons tijdens het traject ondergedompeld in het bad van systeemdynamica & factory physics.

Vandaag de dag streven we bijvoorbeeld om onze lijnen niet meer dan  80% in te plannen.

Buffer management is een fundamenteel onderdeel geworden van onze supply chain strategie. Het is een deel van ons Credo.”

 

Art van Tienhoven - Chief Operations Officer bij Ad van Geloven / Mora

Nederlands
Subscribe to RSS - Supply Chain Management

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!

* indicates required

Follow us on