Factory of the Future

De Factory of the Future is een Focused Factory

Nederlands

In 1974 publiceerde W. Skinner een artikel over de Focused Factory in de Harvard Business Review. Het artikel kwam er in de pessimistische context van een tanende Amerikaanse markt in de jaren ‘70, met volgende symptomen:

  • de loonkost was de hoogste ter wereld
  • de productiviteit groeide minder snel dan in naburige landen
  • de industrie kreeg het steeds moeilijker om het hoofd te bieden aan lageloonlanden.

We zijn nu 42 jaar later en het thema is actueler dan ooit. En de symptomen lijken wel het beeld van de Belgische industrie anno 2016 te beschrijven.

Digital Visual Management - hoe je kan evolueren naar een Factory of the Future

Nederlands

“Je kan je toch niet voorstellen dat we in de 21e eeuw aan het produceren zijn?” Het is een uitspraak die je wel al eens hebt horen vallen; of misschien heb je jezelf al wel eens op deze uitspraak betrapt. Mogelijks had het te maken met één van de volgende situaties:

Waarom kiezen voor een assessment bij aanvang van een traject in Operational Excellence?

Nederlands
Elk traject in Operational Excellence (OPEX) starten we met een assessment van de huidige situatie. Zo blijft het OPEX-verhaal geen theoretische oefening, maar kan er vanuit de specifieke context van het bedrijf gehandeld worden. Met andere woorden: we vertrekken vanuit de praktijk van vandaag om samen met jou te beraadslagen over welke implementatiestappen het beste resultaat garanderen.

Waarom is Operational excellence de ruggengraat van een bedrijf van de toekomst?

Nederlands

Vandaag de dag merken we verschillende trends in de markt die erop duiden dat de traditionele manieren van bedrijfsvoering niet meer volstaan om succes in de toekomst te garanderen. Met Operational Excellence willen we een antwoord bieden op die trends:

                                                                         

 

Operational Excellence als ruggengraat voor een bedrijf van de toekomst

Nederlands

De maakindustrie trekt weg uit Vlaanderen. Door zich toe te spitsen op kostenreductie & productinnovatie hebben bedrijven met Vlaamse vestigingen, ondanks de hoge loonkosten, de competitiviteit kunnen behouden. De kosten blijven echter stijgen, maar de productiviteit bereikt zijn plafond met deze strategie. Om onze maakindustrie hier te houden en de strijd aan te (kunnen) gaan met de globale competitiviteitsdruk moet men niet enkel breder durven gaan, maar ook ernaar streven om Factory of the Future  te worden! 

Subscribe to RSS - Factory of the Future

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!

* indicates required

Follow us on