In een tijd waarin nieuwe technologische ontwikkelingen de dingen veranderen aan een steeds sneller tempo, wordt de werkplek een interessante, en tegelijkertijd uitdagende omgeving. “Bedrijven zijn zo druk om up-to-date te blijven zodat ze vaak het grotere geheel uit het oog verliezen. Bij Stanwick proberen we de druk weg te nemen, zodat klanten kunnen focussen op wat belangrijk is, "zegt Jean-Paul Nauwelaers, partner bij Stanwick Management consultants.
Stanwick viert hun 50e verjaardag in 2020. Ze waren in de frontlinie van industriële digitalisering sinds dag één. Terwijl ze werken met een breed scala aan klanten in heel Europa, is het team veelzijdig, complementair en zeer ervaren: inzichten van professionele ingenieurs worden gecombineerd met kennis van experts in psychologie en change management.
Change Management
"Meer en meer van onze klanten zijn organisaties die moeten wennen aan veranderende werkomgevingen, "vertelt Nauwelaers ons. "Ze willen zich voorbereiden op wat er komt, zowel in termen van interne als externe ontwikkelingen. Terwijl digitalisering alles sneller heeft gemaakt en efficiënter, dwingt het ook bedrijven om hun gehele workflow te stroomlijnen. Wij zijn er om ze te laten zien dat dit niet noodzakelijk ontmoedigend hoeft te zijn. Zolang alle werknemers betrokken zijn bij het proces, zal organisatorische verandering leiden tot excellentie."
"Nieuwe generaties willen veel meer betrokken zijn bij de organisatie waar ze voor werken" verklaart Jeroen Van den Hove, senior management consultant bij Stanwick. "Ze zijn gewend om hard en efficiënt te werken, maar ze verwachten ook een bepaalde mate van eigenaarschap. Daarom vertellen we onze klanten dat om future-proof te worden, je moet veranderen van een hiërarchische managementstructuur richting een omgeving waarin werknemers autonoom kunnen zijn. Deze nieuwe manier van organiseren is gebaseerd op zelfmanagement en erg teamgericht."
Operational Excellence
Naast Organisatieontwerp, situeert het werk van Stanwick zich ook op het vlak van Operational Excellence. "Wij zien onszelf als implementatieconsultants, " verklaart Nauwelaers. "We adviseren niet alleen onze klanten over hoe ze verandering kunnen brengen, maar we trekken graag onze laarzen aan om samen met de klant in de modder te gaan staan. We hebben contact met iedereen in het bedrijf, en bieden zo veel (of zo weinig) begeleiding opdat een organisatie zijn processen soepel kan laten werken."
Van den Hove: "Vandaag is de grootste valkuil voor onze klanten dat ze van alles een prioriteit maken. Door onze OPEX-assessment toe te passen, helpen we onze klanten helderheid te vinden en samen met hem vast te stellen waar je op moet focussen. Op die manier maken we het oneindig gemakkelijker om verandering te brengen. Samen staan we voor optimalisatie en implementatie."
[Integraal interview van Discover Benelux]
Lees meer over Organisational Design hier.
Lees meer over Operational Excellence hier.
Lees meer over Operational Excellence Assessment hier.