Context
Heeft u te maken met problemen in het productieproces die soms opduiken maar waar u de grondoorzaak niet van kent? Heeft u vaker dan gewenst te maken met klantenklachten? Wil je binnen je organisatie op een gestructureerde manier problemen aanpakken en komen tot de werkelijke grondoorzaak? Kent u het verschil tussen sporadische en chronische problemen? Dan nodigen we jou graag uit op onze training met focus op de Root Cause Problem Solving methodologieën.
Onze aanpak
- Het trainingsprogramma bestaat uit een werksessie van 2 opeenvolgende dagen.
- Elke werksessie biedt een mix van theoretische onderbouw en praktische oefeningen.
- Elke werksessie biedt de mogelijkheid tot ervaringsuitwisseling met andere deelnemers.
- Aan het einde van het opleidingstraject wordt een examen voorzien dat bij het behalen van een score van 70% recht geeft op een “Root Cause Analyse” Opleidingscertificaat.
Wat mag u verwachten?
- We geven inzicht in de verschillende problem solving methodologieën die een grote hulp zijn gebleken bij het oplossen van problemen in een industriële omgeving.
- Concrete manieren om de tools op een gestructureerde en logische manier toe te passen in je eigen organisatie.
- Cursisten kunnen eigen problemen uit de praktijk meenemen om toe te passen tijdens de training.
Programma
- Problem solving en de link met Lean Six Sigma.
- Hoe de juiste selectie maken tussen de verschillende methodologieën?
- Verschil tussen sporadische en chronische problemen.
- Inzoomen in de verschillende problem solving methoden, incl oefening:
- 5Why
- Ishikawa/Fishbone
- IS-ISNOT (Kepner Tregoe)
- SORA
- Value add/Non Value add analyse
- 8D
- PDCA
- Introductie naar statistische data analyse.
Locatie
Digitaal of bij bedrijven
Infobrochure
Root Cause Analysis
(122.71 KB)
Inschrijving open?
Ja